JOC SIMBÒLIC
A 5 ANYS
COM VA SORGIR LA IDEA DE MUNTAR ELS RACONS DE JOC SIMBÒLIC A LES TRES AULES DE 5 ANYS ?
La idea dels mestres de 5 anys era crear un espai de joc simbòlic a partir dels interessos dels nins. Un espai diferent a cada aula per després compartir en els moments d’intercanvi entre les aules de 5 anys. Començàrem el curs sense espai simbòlic dins l’aula i formularem als nins una pregunta: QUÈ VOLEM SER? I així vam començar el projecte del primer trimestre.
Sorgiren moltes idees!
VOLEM SER: cambrers, dependents, banquers, metges, cuiners, perruquers, botiguers, arquitectes, mestres, pintors...
VOLEM SER: cambrers, dependents, banquers, metges, cuiners, perruquers, botiguers, arquitectes, mestres, pintors...
Cada matí en parlàvem a l’estora, apuntàvem les idees que sorgien..., no hi havia manera de posar-nos d’acord. Així és que cada aula ho va fer de diferents formes: votació a mà alçada, votació en secret dins un sobre i d’altres van esser els Reis d’Orient qui els van ajudar a decidir què volien ser.
FOTOS VOTACIONS:
Els resultats van esser els següents:
5 ANYS A - Metges
- Montarem un HOSPITAL
5 ANYS B -
Perruquers - Montarem una
PERRUQUERIA
5 ANYS C -
Dependents – Montarem un SUPERMERCAT
METGES – 5 ANYS A
· Tots els infants d’una manera o altre han anat al metge. Ells
són molt observadors i sempre es fixen amb tot el que els rodeja, així que, quan
vàrem fer el llistat de quines coses podem trobar o necessitar per muntar un
racó de metges, ho varen fer molt aviat i amb moltes ganes. Ho férem en forma de “Recepta”, amb la creu vermella, per
mostrar als pares i mares tot el que necessitàvem.
· Tots contaven les seves experiències. Si els agradava les
medecines, si les vacunes han fet mal, a mi no, si podrem escoltar el cor, si
quan posam el termòmetre sabrem si tenim febre,....una conversa de lo més
aprofitosa....
· El joc ens servirà per perdre aquella petita por quan hi anem
i que estiguem més familiaritzats amb els diferents materials.
· També vàrem pensar en la recepció de quan anam a la consulta,
i explicar tots els mals, saber quin pacient és, a on té el mal,.... El banc
ens servirà per fer de sala d’espera. Tota una organització!! Disfrutam de cada
dia més d’aquest espai.....!!
Després d’intentar moltes vegades muntar un
restaurant, pizzeria... i no obtenir motivació per part dels nins i nines, els
Reis Mags d’Orient van decidir donar-nos una mà. Així és que en arribar de les
vacances de Nadal vam trobar un paquet amb diversos estris de perruqueria i vam
començar a construir aquest racó simbòlic.
Hi havia coses que no havíem vist mai d’aprop,
rul·los, pinzes, mostruaris de colors de cabell... Això sí, hem notat a faltar tisores. Per què serà que en Lluis no ens ha posat
tisores?
Estam molt implicats, ens ho passam molt bé i
aprenem moltes coses: vocabulari nou,
com emprar els estris, pagam i tornam canvi....
Ens agrada molt pintar-nos les ungles,
pentinar-nos, pintar la cara... ens fa
sentir grans!!!
SUPERMERCAT – 5 ANYS C
Com al començament de qualsevol projecte sorgiren
moltes preguntes.
Què podem trobar al supermercat? Quins tipus de
supermercats hi ha? Quina gent hi fa feina? Com s’organitzen les prestatgeries?
Què fa la caixera? ...
A poc a poc anàrem donant resposta a totes les nostres
preguntes duent informació de casa, fotografies, propaganda de diferents
supermercats i finalment anàrem a visitar el supermercat A PROP que hi ha devora
l’escola.
Un cop vam tenir clar tot el que necessitàvem
començarem a enllestir-ho. Vam dur un munt de coses de casa nostra: envasos de
iogurts, natilles, llet, sucs, capses de galetes i cereals...
Ja tenim el nostre supermercat. Quin nom li posam? Amb
les lletres del nom de la classe (FADES I MAGS) anam pensant possibles noms.
I ARA A JUGAR....
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada