dimecres, 25 d’abril del 2018

JOC SIMBÒLIC (5 anys)





JOC SIMBÒLIC A 5 ANYS

COM VA SORGIR LA IDEA DE MUNTAR ELS RACONS DE JOC SIMBÒLIC A LES TRES AULES DE 5 ANYS ?

La idea dels mestres de 5 anys era crear un espai de joc simbòlic a partir dels interessos dels nins. Un espai diferent a cada aula per després compartir en els moments d’intercanvi entre les aules de  5 anys. Començàrem el curs sense espai simbòlic dins l’aula i formularem als  nins una pregunta: QUÈ VOLEM SER? I així vam començar el projecte del primer trimestre.

Sorgiren moltes idees! 
VOLEM SER: cambrers, dependents, banquers, metges, cuiners, perruquers, botiguers, arquitectes, mestres, pintors...

Cada matí en parlàvem a l’estora, apuntàvem les idees que sorgien..., no hi havia manera de posar-nos d’acord. Així és que cada aula ho va fer de diferents formes: votació a mà alçada, votació en secret dins un sobre i d’altres van esser els Reis d’Orient qui els van ajudar a decidir què volien ser.

FOTOS VOTACIONS:


Els resultats van esser els següents:
5 ANYS A  -  Metges  -  Montarem un HOSPITAL
5 ANYS B -   Perruquers -   Montarem una PERRUQUERIA
5 ANYS C -   Dependents – Montarem un SUPERMERCAT


METGES – 5 ANYS A

·    Tots els infants d’una manera o altre han anat al metge. Ells són molt observadors i sempre es fixen amb tot el que els rodeja, així que, quan vàrem fer el llistat de quines coses podem trobar o necessitar per muntar un racó de metges, ho varen fer molt aviat i amb moltes ganes. Ho férem en forma de “Recepta”, amb la creu vermella, per mostrar als pares i mares tot el que necessitàvem. 

 



 

·      Tots contaven les seves experiències. Si els agradava les medecines, si les vacunes han fet mal, a mi no, si podrem escoltar el cor, si quan posam el termòmetre sabrem si tenim febre,....una conversa de lo més aprofitosa....


·    El joc ens servirà per perdre aquella petita por quan hi anem i que estiguem més familiaritzats amb els diferents materials.  




 

·       També vàrem pensar en la recepció de quan anam a la consulta, i explicar tots els mals, saber quin pacient és, a on té el mal,.... El banc ens servirà per fer de sala d’espera. Tota una organització!! Disfrutam de cada dia més d’aquest espai.....!!


PERRUQUERIA – 5 ANYS B

 
Després d’intentar moltes vegades muntar un restaurant, pizzeria... i no obtenir motivació per part dels nins i nines, els Reis Mags d’Orient van decidir donar-nos una mà. Així és que en arribar de les vacances de Nadal vam trobar un paquet amb diversos estris de perruqueria i vam començar a construir aquest racó simbòlic.






Hi havia coses que no havíem vist mai d’aprop, rul·los, pinzes, mostruaris de colors de cabell... Això sí, hem notat a faltar tisores. Per què serà que en Lluis no ens ha posat tisores? 



Estam molt implicats, ens ho passam molt bé i aprenem  moltes coses: vocabulari nou, com emprar els estris, pagam i tornam canvi....



Ens agrada molt pintar-nos les ungles, pentinar-nos,  pintar la cara... ens fa sentir grans!!!

SUPERMERCAT – 5 ANYS C
Com al començament de qualsevol projecte sorgiren moltes preguntes.
Què podem trobar al supermercat? Quins tipus de supermercats hi ha? Quina gent hi fa feina? Com s’organitzen les prestatgeries? Què fa la caixera? ...
A poc a poc anàrem donant resposta a totes les nostres preguntes duent informació de casa, fotografies, propaganda de diferents supermercats i finalment anàrem a visitar el supermercat A PROP que hi ha devora l’escola.






Un cop vam tenir clar tot el que necessitàvem començarem a enllestir-ho. Vam dur un munt de coses de casa nostra: envasos de iogurts, natilles, llet, sucs, capses de galetes i cereals... 
Ara toca organitzar-ho: 








Ja tenim el nostre supermercat. Quin nom li posam? Amb les lletres del nom de la classe (FADES I MAGS) anam pensant possibles noms.



Finalment, el nostre supermercat es diu FADMA!

 
I ARA A JUGAR....





Ens divertim molt, feim el llistat de la compra, pagam, tenim una caixa enregistradora que suma i resta de veritat!!!

 
 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada